Kamión AUDI

Bude Audi vyrábať kamióny? To asi nie, hoci konkurent zo Stuttgartu tak robí už desaťročia. Kreativite sa však medze nekladú. Kamióny sa v podstate nemenia. Štandardnú súpravu vždy tvorí ťahač s motorom a náves. Má to obrovské výhody. Prakticky akýkoľvek ťahač možno spojiť s akýmkoľvek návesom. A unifikácia je presne to, čo potrebuje svet nákladnej automobilovej dopravy. Zjednodušuje to logistiku a znižuje náklady. Jediným negatívom je fakt, že z celkovej dĺžky súpravy uberá veľkú časť práve ťahač. Jednoducho, tam kde je kabína, nemôže byť náklad. A presne to sa snažil zmeniť odvážny projekt ruských dizajnérov: Artem Smirnov + Vladimir Panchenko

Ich návrhy ukazujú, že kamión nemusí byť len „chladnička na kolesách“.  O riadenie sa však podľa autorov má starať autopilot. Takže ovládanie prevezme vodič len v podmienkach, kde okolnosti neumožnia autonómnu prevádzku. V prípade konceptu Audi Plan B išli však autori ešte ďalej. Vodiča a spolujazdca umiestnili do dvoch nechránených kokpitov na strechu. Pochopiteľne, s ich iniciatívou nemá nemecká automobilka nič spoločné. Plány na výrobu kamiónov so štyrmi kruhmi sú v najbližších rokoch celkom nereálne.

Viac zaujímavostí z oblasti dizajnu a architektúry: DIZAJN , ARCHITEKTÚRA