Koncept VisionS

Prvé SUV a zároveň hybrid značky Škoda, atraktívny koncept VisionS, nám ukázal interiér. O chystanom SUV značky Škoda sa toho v mediálnom svete už čo-to popísalo. Najnovšie, po koncernovom večierku na autosalóne v Ženeve, sa ale dostávame už aj do interiéru, ktorý nám Škoda podľa očakávania pri tejto príležitosti ukázala. Už prvý pohľad jasne naznačuje, že ide len o štúdiu, čo potvrdzujú relatívne futuristické tvary a množstvo rozmerných displejov všade tam, kam sa človek pozrie, a to aj v prípade zadnej posádky. Palubná doska je zrkadlovo orientovaná - od stredového tunela sa na obe strany nesie v zhodnom tvare. Samozrejme, na ľavej strane je odlišnosťou volant, ktorý je mimochodom len dvojramenný.

Vnútrajšok postráda klasické tlačidlá a ovládače, ich úlohu, pochopiteľne len v koncepte, nahrádzujú práve dve 16" dotykové obrazovky. Je jasné, že tie sa do sériovky nedostanú, charakteristické tvarovanie palubovky by sa ale zachovať malo. Interiér je 6-miestny, sériová podoba však bude počítať s ešte jedným miestom navyše, dá sa ale predpokladať, že 7-miestnym rozložením nebude Kodiaq v základe disponovať. Batožinový priestor ponúkne posádke 460 litrov.

VisionS je postavený na modulárnej platforme MQB a pokiaľ ide o vonkajšie rozmery, štúdia je 4,7 metra dlhá, 1,91 metra široká a 1,68 metra vysoká. Predné i zadné svetlomety disponujú full-LED technológiou, ktorá by už čoskoro mala zavítať medzi škodovácke modely za príplatok, pričom práve obdobným riešením rozdelených predných svetiel by mala disponovať faceliftovaná Octavia, ktorá príde budúci rok. Pod atraktívne tvarovanými plechmi sa ukrýva kombinácia benzínovej 1,4-ky TSI a elektromotorov, teda podobné riešenie, aké nájdeme v Passate GTE.

Vôbec prvé sériovo vyrábané hybridné vozidlo značky Škoda bude poháňať štvorvalec s výkonom 156 koní a 250 N.m a spolu s elektromotorom o výkone 54 koní a 220 N.m bude roztáčať výhradne predné kolesá. Druhý elektromotor poháňa pre zmenu zadnú nápravu a to silou 116 koní a 270 N.m. Akcelerácia konceptu VisionS trvá 7,4 sekundy, zatiaľ čo kombinovaná spotreba sa údajne pohybuje na úrovni 1,9 l/100 km. To však platí predovšetkým v prípade, ak sa konvenčný agregát o slovo prihlási len občas - nakoľko ide o plug-in hybrid, na čisto elektrický pohon vie VisionS absolvovať až 50 kilometrov. Na záver dodávam informáciu, že vystavovaný exemplár je postavený na efektných, až 21" diskoch, pričom produkčná podoba, ktorá by mala prísť začiatkom budúceho roka.

Viac zaujímavostí z oblasti dizajnu a architektúry: DIZAJN , ARCHITEKTÚRA