Starý mlyn caffe

Návrh interiéru pekárne s kaviarňou s názvom mlyn caffe, ktorá okrem výbornej kávy a pečiva zaujme aj krásnym dizajnom. Po tom ako sa spustili prvé pilotné predajne Starý mlyn v Bratislave, zaznamenala značka výbornú odozvu u zákazníkov. Za krátky čas sa jej podarilo etablovať sa na slovenskom trhu a vybudovať si stabilný okruh zákazníkov. Po úvodnej fáze testovania nastal čas rozšíriť ponuku služieb. Našou úlohou bolo vytvorenie konceptu pre prvú pekáreň s kaviarňou, Starý mlyn caffe. Investor znova vsadil na frekventovanú lokalitu v blízkosti centra Trnavy. Kaviareň sa nachádza v priestoroch futbalového štadióna City Aréna, na rozhraní pešej zóny a vstupu do nákupného centra.

Dizajn

“My v Archstyle veríme, že dobre navrhnutá vizuálna identita a dizajn vždy dokáže pomôcť novej značke presadiť sa.
Naším cieľom pri návrhu bolo nadviazať na existujúcu identitu predajní v duchu pripomínajúcom prostredie starého mlyna. V predajni v nákupnej pasáži sa objavujú dizajnové prvky, ktoré sú spoločné s ostatnými predajňami. Aby sme však upútali pohľady okoloidúcich na priestor kaviarne, začlenili sme do návrhu výrazné interiérové osvetlenie. Predajňa aj kaviareň sa podriaďujú základným pravidlám delenia celého priestoru na tri časti - zákaznícku, predajnú a výrobnú časť. Inšpiráciu na vizuálne delenie priestoru sme hľadali v pôvodných slovenských mlynoch. Typickými pre ne bola masívna konštrukcia stojaca na drevených trámoch. Tie sme s výhodou použili na vytvorenie pomyselných rámov, ktoré upriamujú pozornosť na výklady a pece s pečivom." Archstyle

Materiály

Držali sme sa konceptu spočívajúcom v použití štyroch základných materiálov - drevo, biela omietka, antracitovo šedá farba a hnedá tehla. Vychádzame pri tom z tradičnej farebnej schémy materiálov tunajších mlynov doplnenej o neutrálne odtiene dodávajúce priestoru moderný nádych.

Dispozícia

Prevádzka je rozdelená na dve časti. Predajňa je prístupná priamo z nákupnej pasáže, kaviareň z pešej zóny. Oba priestory sú navzájom prepojené technickým zázemím. Investor mal vďaka svojím dlhoročným skúsenostiam presnú predstavu o fungovaní. Predajňa je v maximálnej možnej miere otvorená a prepojená s vonkajším priestorom. Okoloidúci ľudia tak majú možnosť cítiť vôňu čerstvého pečiva priamo v pasáži. Otvorená dispozícia a pulty plné najrôznejších dobrôt lákajú zákazníkov vstúpiť a vychutnať si čerstvé pečivo.

Osvetlenie

Ku konceptu otvorenej dispozície lákajúcej okoloidúcich patrí aj interiérové osvetlenie. Zákazníci dostávajú pečivo v podstate takmer priamo z pece avšak pocit čerstvosti ešte viac zvýrazňujú špeciálne vyladené svetlá nad pultami. Tie dodávajú pečivu krásne medovo-zlaté tóny, aby vyzeralo naozaj neodolateľne. V porovnaní s týmito sú ostatné svetlá ladené chladnejšie, čo vytvára kontrast a upriamuje pozornosť priamo na pečivo.

Viac zaujímavostí z oblasti dizajnu a architektúry: DIZAJN , ARCHITEKTÚRA